Autotagging; een nieuwe functie binnen de LeadExpress app. Eerder hebben we een artikel geschreven over het toevoegen van een trigger. Autotagging valt onder deze functionaliteit.

Niet te verwarren met de functie ‘taggen’, waar je ongetwijfeld al een artikel over voorbij hebt zien komen. Taggen is namelijk het handmatig toevoegen van tags aan Leads, pas nadat deze in de Leadinbox binnen zijn gekomen.

Wat houdt autotagging dan precies in? Met deze functionaliteit stel je vantevoren bepaalde criteria vast waaraan een Lead moet voldoen. Zodra een Lead binnenkomt en voldoet aan deze voorwaarden, wordt er automatisch een tag aan gehangen. Een functionaliteit dus waarmee je extra tijd wint! Ten eerste omdat je het taggen nu niet meer handmatig hoeft te doen. Ten tweede omdat je snel en gemakkelijk een duidelijk overzicht creëert in de Leadinbox op basis van de tags.

Hoe stel je autotagging in? 

  • Voor het aanmaken van een trigger raden we je aan eerst dit artikel te lezen
  • Zodra je de stappen uit het artikel hebt doorlopen, blijft uiteindelijk nog één onderdeel over, namelijk het invullen van de automatische tag(s)
  • Je kunt één of meerdere tags toevoegen door in het daarbij horende lege veld te klikken, door het menu te scrollen en vervolgens de juiste tag(s) te selecteren
  • Klik tot slot nog even onderaan op de button Criteria toevoegen. Je kunt hier onder andere kiezen voor een bepaalde branche, het aantal bezoeken en een specifieke Pagina Url
  • Zodra je alle bovenstaande velden hebt ingevuld en op opslaan drukt, worden de binnenkomende Leads automatisch voorzien van de gekozen tag(s), mits zij natuurlijk aan de gestelde criteria voldoen.

Een voorbeeld uit de praktijk

Stel je hebt een Google AdWords Campagne lopen. Je wil graag direct op de hoogte worden gebracht zodra een Lead via de desbetreffende Google Adwords campagne op jouw website komt, dus maak je een trigger aan.
Je volgt de stappen zoals hierboven beschreven en hebt de gevraagde informatie ingevuld.
Bij het onderdeel Tags selecteer je een passende tag. In dit geval past de tag ‘Google AdWords campagne’ goed.
Als laatste vul je bij criteria het volgende in: Adwords campagne > =(gelijk aan) >  selecteer hier de Google Adwords Campagne waarvan je een trigger wilt ontvangen zodra een Lead via deze campagne binnenkomt.
Dit zie je direct daarna ook terug in je LeadInbox. 


Heb je nog vragen of kunnen wij je ergens bij helpen? Stuur ons gerust een berichtje via het chat-widget venster rechtsonder. 

Heeft u het antwoord gevonden?