In het dashboard tref je in één overzicht waardevolle informatie over de Leads en hun interacties met jouw website. We raden je aan om deze informatie regelmatig te analyseren. Op deze manier wordt inzichtelijk waar de kansen voor jouw bedrijf liggen en op welke manier jouw website verder geoptimaliseerd kan worden. Het uiteindelijke doel hiervan is uiteraard het verder uitbreiden van jouw klantenkring.


10 laatste acties
Dit betreft een overzicht van de acties uitgevoerd door de 10 meest recente websitebezoekers. Je ziet dus welke 10 bedrijven dit zijn, maar leest ook terug hoe laat zij jouw website hebben bezocht, hoeveel seconden het bezoek heeft geduurd en welke pagina’s zij hebben bezocht. Klik je op ‘meer’ dan kom je in een scherm terecht met aanvullende informatie over de specifieke Lead. Ook kun je in dit scherm meteen een taak aanmaken, bijvoorbeeld om de Lead op korte termijn te benaderen. De taak verschijnt dan meteen in jouw LeadExpress kalender en kan zelfs gekoppeld worden aan jouw persoonlijke kalender. Doen dus, tijd om nieuwe klanten binnen te halen! ;-)

Bedrijfsgrootte
Met de ‘Bedrijfsgrootte’ grafiek krijg je inzicht in de grootte van de bedrijven die jouw website bezoeken.

Top 10 branches
Met deze informatie krijg je een goed beeld van de verschillende branches waarbinnen de Leads opereren. De informatie kan worden weergegeven in de vorm van een lijst of als grafiek.

Top 10 Leads
Hier vind je de 10 beste Leads terug op basis van de Leadscore. Meer informatie over Leadscores en hoe dit in te stellen lees je in dit artikel.

Meest bezochte pagina’s
Eén van de dingen die je in het dashboard af kunt lezen is welke van jouw pagina’s goed en minder goed bezocht worden. Vergelijk deze verschillende pagina’s eens met elkaar aan de hand van de resultaten uit het dashboard, zodat je een duidelijk beeld krijgt van wat er mogelijk anders kan. Denk hierbij bijvoorbeeld aan te veel of juist te weinig informatie. Is de content duidelijk? Weet de websitebezoeker wat er van hem verwacht wordt? Is er voldoende afwisseling tussen tekst en visuele content? Hoelang duurt het laden van de verschillende pagina’s? En zo zijn er natuurlijk nog een aantal andere vragen die je jezelf kunt stellen, met als doel het optimaliseren van jouw website.

Referrers
Onder referrers is terug te lezen hoe de websitebezoekers op jouw website terecht zijn gekomen. Is dit bijvoorbeeld direct gebeurd of via een zoekmachine? Deze informatie heb je nodig om erachter te komen of een opgezette marketingcampagne ook effectief is. (Meer over het toevoegen van een campagne in Leadexpress lees je hier en hier.) Ook bij referrers bepaal je zelf of je een weergave wilt in de vorm van een grafiek of in de vorm van een lijst.


Heb je nog vragen of kunnen wij je ergens bij helpen? Stuur ons gerust een berichtje via het chat-widget venster rechtsonder. 

Heeft u het antwoord gevonden?