De leadinbox biedt een overzicht van alle Leads die jouw website hebben bezocht. Op deze pagina is al behoorlijk wat informatie te vinden. Je krijgt onder andere inzicht in wanneer en hoelang een Lead jouw website heeft bezocht. Klik je op een specifieke Lead, dan wordt er nóg meer interessante informatie getoond. Denk hierbij onder andere aan de NAW gegevens. Daarnaast heb je ook de mogelijkheid om taken en contacten toe te voegen. In dit artikel lichten we de verschillende functies toe, zodat je straks een vliegende start kunt maken met het opvolgen van de verschillende Leads. 

Aan de slag
Door op een specifieke Lead te klikken opent een pagina met gegevens over dat bedrijf. De informatie die wordt weergegeven bestaat uit de NAW gegevens, het KvK nummer, het aantal medewerkers, de website, het telefoonnummer en de branche. Daarnaast wordt de leadscore getoond. En dat vlammetje naast de leadscore? Die licht op, indien het een hot Lead is. #Goals. We hebben de Leadscore al standaard voor je ingesteld, maar uiteraard is dit aan te passen op basis van jouw eigen voorkeuren. Wil je hiermee aan de slag gaan? Lees dan eerst even dit artikel over leadscoring.

In bovenstaande afbeelding zijn 5 vrolijk gekleurde knoppen op een rij te zien. Hieronder worden deze knoppen uitgelegd, zodat je weet wat je precies met deze knoppen kunt doen. Kom maar op met die vliegende start!

  • E-mail: Leads zijn als CSV bestand of in de vorm van een lijst per email te versturen. Bijvoorbeeld naar die fijne collega van Sales, die altijd met veel enthousiasme en succes de Leads opvolgt;
  • Volgen: Sommige Leads zijn interessanter dan andere Leads. Middels de knop ‘Volgen’, blijf je gemakkelijk op de hoogte van deze Leads. Je krijgt namelijk direct een notificatie zodra deze Lead weer een bezoek brengt aan jouw website. Je hoeft dus niet constant in de gaten te houden of er al nieuwe ontwikkelingen hebben plaatsgevonden. Wel zo handig, gezien je nu tijd overhoudt voor andere zaken binnen de applicatie. Ontvolgen doe je trouwens door simpelweg op ‘niet meer volgen’ te klikken;
  • Verberg: Het tegenovergestelde kan natuurlijk ook voorkomen. Sommige Leads vind je minder interessant. Door op de ‘Verberg’ te klikken, komt deze Lead niet meer terug in het leadoverzicht. Mocht je je bedenken, dan klik je gewoon op de knop ‘Weergeven’. De Lead is vanaf dat moment weer zichtbaar in het Leadoverzicht;
  • Kies een gebruiker: Met deze functie kies je een gebruiker die verantwoordelijk is voor de betreffende Lead. Andere collega´s zien dan, wanneer zij de Lead bekijken, meteen bij wie zij terecht kunnen met vragen en suggesties;
  • Tag toewijzen: Kies één of meerdere tags uit de lijst om toe te voegen aan de Lead. Twijfel je nog of je gebruik wilt gaan maken van tags? Lees dan even dit artikel. Hierin leggen we uit waarom tags echt in je voordeel kunnen werken en op welke manier je deze kunt aanmaken. 

  • Bezoeken: In dit geval een synoniem voor ‘zeer waardevolle informatie’. Onder het kopje ‘Bezoeken’ zie je namelijk hoe vaak de Lead jouw website heeft bezocht. En dat niet alleen, want je ziet ook wanneer de bezoeken hebben plaatsgevonden, welke pagina's er zijn bezocht, hoe lang het bezoek geduurd heeft en hoeveel acties er in totaal plaats hebben gevonden; 
  • Contacten: Voeg contactpersonen toe met de button aan de rechterkant van het scherm. Nadat je contact hebt gehad met iemand die werkzaam is bij het bedrijf, voeg je hier gemakkelijk zijn of haar gegevens toe. Zo verzamel je de gegevens van de juiste contactpersonen gemakkelijk op één plek;
  • Interacties: Details van interacties die plaats hebben gevonden met het bedrijf. Daar is dit onderdeel voor ontworpen. Mocht het bijvoorbeeld een keer voorkomen dat de collega die verantwoordelijk is voor deze Lead afwezig is, dan kan de waarnemende collega zich heel eenvoudig inlezen over de gesprekken die hebben plaatsgevonden en de afspraken die zijn gemaakt. De interacties zijn trouwens ook te koppelen aan een contactpersoon naar keuze;
  • Deals: via deze functie voeg je een deal toe door middel van de orderwaarde en het slagingspercentage;
  • Taken: Moet je taken uitvoeren op korte termijn? Of misschien juist wat verder in de toekomst? Zijn het belangrijke taken? Of kan het nog wel even wachten? Het maakt niet uit wat je antwoord is op deze vragen. Door gebruik te maken van de functie ‘Taken’ creëer je voor jezelf een duidelijk beeld van wat er nog allemaal moet gebeuren. Of voor je collega. Want je kunt de taken ook koppelen aan één van je collega’s;
  • Notitie: De losse notitieblaadjes mogen de prullenbak in. Met deze functie bewaar je al je notities digitaal en op één plek; 
  • LinkedIn: (Vrijwel) iedereen heeft tegenwoordig LinkedIn. Deze functie is dan ook ontworpen om het jou gemakkelijker te maken contact te leggen met de personen die werkzaam zijn bij de Lead in kwestie. Met één klik op de knop zie je welke van de werknemers ook LinkedIn hebben en welke functie zij vervullen. Op de vraag met wie je het beste contact kunt opnemen binnen het bedrijf kun je nu binnen no time antwoord geven. Ideaal dit! Al zeggen we het zelf ;-)


Heb je nog vragen of zou je graag meer informatie willen? Stuur ons dan gerust een berichtje via het chat-widget venster rechtsonder. 

Heeft u het antwoord gevonden?