Het leadoverzicht 


Waar het uiteindelijk allemaal om draait, een overzicht van de herkende leads die op jouw website zijn geweest. Dit overzicht vind je terug in de leadinbox in de applicatie.
Hier lees je de volgende algemene informatie terug:

  • Het aantal bezoeken van vandaag, gisteren, een week terug of van altijd. 

Per Lead is onderstaande informatie terug te lezen:

  • De bedrijfsnaam;
  • De Leadscoring, dus hoeveel punten het bedrijf heeft gescoord op basis van de interacties tussen de Lead en jouw website;
  • Wanneer het laatste bezoek was;
  • Hoelang het bezoek heeft geduurd;
  • Het aantal pagina’s dat de betreffende Lead heeft bezocht;
  • De wekelijkse en maandelijkse bezoeken.

Om de specifieke Lead te openen klik je op ‘bekijk Lead’. Je houdt jouw collega’s op een eenvoudige manier op de hoogte van de Leads door ze een overzicht te mailen. Dit doe je via de ‘actie knop’. Daarnaast raden we je aan om tags aan te maken en deze te koppelen aan de verschillende Leads. Wanneer je met tags werkt zie je in één oogopslag om wat voor soort Lead het gaat, bijvoorbeeld een customer of prospect. Bovendien ben je minder tijd kwijt met het zoeken van specifieke Leads wanneer je zoekt op basis van tags. Wil je meer weten over dit onderwerp? Na het lezen van dit artikel, ben je een expert in het aanmaken en beheren van tags.

Hot Lead
Eén van de eerste dingen die je misschien opvalt in de Leadinbox, is het vlammetje links naast de bedrijfsnaam. Als deze oplicht betekent het dat je een Hot Lead te pakken hebt. En dat is goed nieuws! Want een hot Lead betekent dat het om een Lead gaat waarvan de kans erg reëel is dat zij geïnteresseerd zijn in een van jouw producten of diensten. Het moment waarop een Lead een hot Lead wordt, hangt samen met een puntensysteem genaamd Leadscoring. Standaard hebben we dit systeem al voor je ingesteld. Maar je hebt de mogelijkheid om dit puntensysteem zelf aan te passen op basis van jouw eigen voorkeuren. Lees hier alles over in dit artikel.

Filters

De Leads zijn aan de hand van verschillende criteria te filteren. Je hebt de keuze uit de standaard en de geavanceerde filters. Kies je voor dat laatste, dan moet je alleen nog even ‘geavanceerd’ aanvinken links bovenin het scherm. Hieronder een opsomming van de verschillende filters:

Standaard filters

  • Zoek: Om een specifieke Lead snel terug te vinden typ je hier de de bedrijfsnaam in; 
  • Minimale tijd: Het minimale aantal seconden dat een Lead op de website moet zijn geweest. Als je bijvoorbeeld alle bedrijven wilt zien die langer dan 60 seconden jouw website hebben bezocht, vul je 60 in; 
  • Minimaal aantal acties: Aan minimaal hoeveel acties moet een Lead voldoen? Vul dit aantal hier in;
  • Minimale bezoeken: Hoe vaak moet een Lead jouw website minimaal bezocht hebben? Vul hier dit aantal in;
  • Leadscore vanaf: Dit betreft de Leadscore waaraan een Lead minimaal moet voldoen om omhoog gefilterd te worden; 
  • Land: Selecteer het land waarvan je de binnengekomen Leads wilt zien.

Geavanceerde filters

  • Postcode van en postcode tot: Binnen welke postcode range moeten de getoonde Leads vallen?
  • Start datum en eind datum: vul hier de datum in waarop het bedrijf LeadExpress is gaan gebruiken en de datum waarop het abonnement eindigt;
  • Minimum werknemers: Het minimum aantal werknemers met betrekking tot de getoonde Leads; 
  • Maximum werknemers: Het maximum aantal werknemers met betrekking tot de getoonde Leads;
  • Branches: Vul hier de branche(s) in waarbinnen de Leads werkzaam zijn;
  • Bezochte links: Welke links moet de Lead bezocht hebben? Vul deze links hier in; 
  • Campagnes: Voeg hier een campagne toe om te zien welke Leads via deze specifieke campagne op jouw website zijn gekomen;
  • Tags: Om een overzicht te zien van alle Leads met dezelfde tags, bijvoorbeeld customer, vul je hier de tag(s) in; 
  • Verborgen: Met deze filter kun je de Leads terugzien waarvan je eerder hebt besloten deze te verbergen. Daarnaast heb je met deze filter ook de optie om juist de Leads te zien die je niet hebt verborgen. Wil je zowel de verborgen als de niet verborgen Leads zien? Ook dat is mogelijk met deze filter. P.s. een Lead verberg je door op de specifieke Lead te klikken en op het derde kopje ‘Verberg’ te kiezen. De Lead is nu niet meer zichtbaar in het Leadoverzicht en het kopje is veranderd in ‘Weergeven’. Zodra je daar op klikt wordt de Lead weer zichtbaar in het overzicht; 
  • Gevolgd: Misschien heb je er voor gekozen om bepaalde Leads te volgen. Met deze filter is het mogelijk alleen de gevolgde Leads er tussenuit te filteren. Ook heb je de optie om juist een overzicht te krijgen van de niet gevolgde Leads. Wil je beide soorten Leads zien? Dat kan ook! 
  • Collega: Om een overzicht te zien van de Leads die toegewezen zijn aan een specifieke collega, typ je hier zijn/haar naam in.

Heb je nog vragen? Stuur ons dan gerust een berichtje via het chat-widget venster rechtsonder.

Heeft u het antwoord gevonden?