De meerwaarde van triggers
Stel: in het salesoverleg is besloten dat jullie je voornamelijk gaan focussen op bedrijven met een X aantal werknemers in dienst. Dan is het erg fijn om meteen een notificatie te ontvangen als een van deze bedrijven jouw website heeft bezocht. Hoe eerder je hier namelijk van op de hoogte bent, hoe eerder je contact kunt opnemen met deze bedrijven. Hierdoor ben je de concurrentie steeds een stapje voor. De triggers kun je daarnaast zo instellen dat belangrijke Leads direct genotificeerd worden bij de juiste collega’s. Scheelt een hoop extra werk!
Ben je al enthousiast geworden om aan de slag te gaan met triggers? Mooi zo! In dit artikel leggen we je namelijk uit hoe je triggers kunt aanmaken.

Aanmaken van triggers

  • Zodra je bent ingelogd in de applicatie, klik je rechtsboven op je initialen;
  • Klik dan op ‘Mijn profiel’;
  • In het menu aan de linkerkant kies je vervolgens voor ‘Triggers’;
  • Via de knop ‘Triggers toevoegen’ kom je in het menu terecht waar je de triggers aanmaakt;
  • Vul als eerste de naam in van de trigger. Deze naam wordt ook gebruikt als onderwerp van de notificatiemail. Zorg dus voor een duidelijke naam. Een naam waardoor de mail in kwestie tussen de andere mails uitspringt;
  • Vink het vakje ‘actief’ aan om de trigger in te schakelen;
  • Vervolgens vink je de personen aan die een notificatiemail dienen te ontvangen.  

Let op ! Er zit nog een extra stap aan verbonden voordat je de notificatiemail van de triggers ontvangt.

  • Klik op 'Mijn profiel';
  • Kies in het menu aan de linkerkant voor 'Email instellingen';
  • Vervolgens zie je een aantal opties. Als laatste optie zie je 'Email ontvangen van getriggerde triggers'. Deze dien je te activeren om de mail onmiddellijk, dagelijks, wekelijks of maandelijks te ontvangen. Als je meer wilt weten over de email instellingen klik dan hier.

Specifieke criteria
De volgende stap is het verder invullen van de trigger door specifieke criteria toe te voegen. Zoals eerder genoemd kun je kiezen om een trigger aan te maken voor bedrijven met een X aantal mensen in dienst. Maar het is ook mogelijk te kiezen voor bezoekduur, postcodegebied, branche etc. Het toevoegen van meerdere criteria binnen één trigger doe je door eenvoudigweg op ‘+ criteria toevoegen’ te klikken.
Zodra een trigger is aangemaakt verschijnt hij in het trigger overzicht. Vanuit dit overzicht zijn de triggers gemakkelijk te beheren.

Voorbeeld van een trigger: postcodegebied
Samen met meerdere collega’s ben je verantwoordelijke voor de sales. Ieder van jullie heeft een eigen verzorgingsgebied, bijvoorbeeld op basis van postcodes. Het is in dat geval belangrijk dat iedere collega de juiste notificaties binnen krijgt, behorend tot zijn of haar postcodegebied. Je vult dan de juiste postcodes in van het begin en eind van jouw verzorgingsgebied. Onderstaand een voorbeeld van hoe de criteria er dan uit komt te zien: 

[postcode] - [= gelijk aan] - [5615KJ] - [5651CC]

Alleen de notificaties van bedrijven met postcode 5615 KJ - 5651 CC en alles ertussenin worden nu naar de juiste collega verstuurd. 

Maar ook als je niet met verschillende postcodegebieden werkt binnen je salesteam, zijn er nog genoeg andere criteria waar je de triggers op in kunt stellen. De manier van werken binnen je sales team, daar pas je uiteraard de criteria op aan.

Heb je nog vragen of wil je graag hulp bij het instellen van de triggers? Stuur ons dan gerust een berichtje via het chat-widget venster rechtsonder. 

Heeft u het antwoord gevonden?