Stel je voor: wekelijks deel je via Twitter een link naar jouw blog waarop je jouw kennis deelt. Kennis over het product of de dienst waarmee jij jezelf in de markt zet. Kennis die uiteraard van toegevoegde waarde is voor jouw klanten en prospects.
Je merkt dat jouw website meer bezoekers trekt. Maar hoeveel bezoekers komen nu eigenlijk via bovenstaande marketingcampagne op jouw website terecht? Het is niet alleen erg fijn maar ook heel erg belangrijk om daar antwoord op te krijgen, zodat je de ontwikkeling van jouw marketingcampagnes kunt blijven waarborgen. Ideaal dus, dat je met LeadExpress precies kunt achterhalen via welke marketingcampagne de bezoekers op jouw website terecht zijn gekomen. 

Je bent van plan te gaan meten hoeveel bezoekers daadwerkelijk via jouw marketingcampagne doorklikken naar jouw website. Hoe je dit doet? Door een UTM-code toe te voegen aan de URL van jouw website. Misschien klinkt dit te technisch? Geen zorgen. In onderstaande stappen lees je wat een UTM-code inhoudt en hoe je deze code toevoegt aan jouw URL. 

  1. Wat is een UTM-code?
    Een UTM-code (Urchin Traffic Monitor) is simpel gezegd een stukje tekst dat je toevoegt aan de URL van jouw website. De desbetreffende URL wordt hierdoor uniek waardoor LeadExpress de websitebezoekers weer gemakkelijk kan herleiden naar de bijbehorende marketingcampagne.
  2. Hoe voeg ik de UTM-code toe?
    Wanneer je in de applicatie bent zie je in het linkermenu het woord campagnes staan. Als je hierop klikt kom je in het campagne overzicht terecht. Via de knop ‘Campagne toevoegen’ maak je een nieuwe marketingcampagne aan binnen de applicatie en wordt er automatisch een gegenereerde URL gemaakt. Let op dat je de juiste informatie invult. Handmatig UTM codes toevoegen of gebruikmaken van een externe URL builder is nier meer nodig.

Meer informatie over het toevoegen van een campagne en het genereren van een URL inLeadExpress met UTM codes lees je hier.

Waarom het gebruiken van UTM codes van grote toegevoegde waarde is.
Wanneer je geen UTM codes gebruikt, is het niet duidelijk of jouw website bezoekers via één van jouw marketingcampagnes op jouw website terecht zijn gekomen. Je krijgt hierdoor niet inzichtelijk of en in welke mate jouw marketingcampagnes succesvol zijn. En dat is niet de bedoeling, gezien je energie, geld en onderzoek in jouw marketingcampagnes hebt gestopt.

Jouw meest succesvolle marketingcampagnes
Door gebruik te maken van UTM codes krijg je automatisch ook zicht op jouw meest succesvolle marketingcampagnes, omdat je nu eenvoudig in kunt zien via welke campagne de meeste websitebezoekers afkomstig zijn. Door deze informatie te analyseren en blijven peilen kun je de kwaliteit van jouw campagnes blijven waarborgen. Hierdoor blijf je Leads genereren, waardoor jouw sales team nieuwe klanten kan werven. Met LeadExpress breng je sales en marketing dichter bij elkaar en met een goede samenwerking halen jullie meer nieuwe klanten binnen.

Heb je nog vragen of kunnen wij je nog ergens anders mee helpen? Stuur ons gerust een berichtje via het chat-widget venster rechtsonder.

Heeft u het antwoord gevonden?