Om bezoekers te kunnen identificeren met de LeadExpress Software is het noodzakelijk om een stukje javascript in de broncode van je website te verwerken.

Er zijn drie manieren om de tracking-code van LeadExpress op jouw website te installeren. Je kunt dit handmatig doen, middels een WordPress plug-in installeren of Google Tag Manager gebruiken. 

Met Google Tag Manager kun je alle meetcodes vanuit één programma op je site plaatsen. Je kunt het vergelijken met een cms zoals WordPress of Drupal, maar dan voor je meetcodes. Met een tagmanagementsysteem hoef je een webbouwer geen opdrachten meer te geven om meetcodes te plaatsen. Je kunt deze meetcodes namelijk zelf plaatsen.

Het via Google Tag Manager installeren van LeadExpress op je website is heel eenvoudig en uitgelegd in onderstaand stappenplan.

1. Ga naar uw werkruimte in Google Tag Manager en klik op 'Nieuwe tag'.

2. Geef je tag de naam LeadExpress.

3. Klik op 'Tagconfiguratie' en kies 'Aangepaste HTML' in de lijst.

4. Ga terug naar het LeadExpress dashboard en kopieer de tracking-code die je hebt gekregen voor jouw website naar het klembord en plak hem vervolgens bij Google Tag Manager in het HTML-veld. 

5. Vink het vakje 'Support document.write' onder het HTML-veld aan.

6. Selecteer onder 'Geavanceerde instellingen' de optie 'Onbeperkt' in de vervolgkeuzelijst 'Tag firing'. 

7. Selecteer een trigger met triggertype 'Paginaweergave' en stel deze in op 'Alle paginaweergaven'.

8. Sla de tag op en publiceer deze naar je website.

Onderstaande instructie video laat zien hoe je de tracking-code van LeadExpress via Google Tag Manager installeert.

Heb je nog vragen of kom je er niet uit? Stuur gerust een berichtje via het chat-widget venster rechtsonder

Heeft u het antwoord gevonden?